ستاد کرونا بیدار شود! پیک ششم رسید؛
تجربه نشان می دهد اگر بخواهیم مردم از حیث رعایت پروتکل ها به وضعیت ماه‌های اولیه شیوع کرونا بازگردند تقریبا کار نشدی است ،بنابراین تنها راه باقی مانده برای مصون ماندن از مخاطرات این پیک ،اتخاذ تصمیمات منطقی و به دور از سیاست زدگی از سوی ستاد کروناست.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰ 02 February 2022

تابناک ایلام ‌، علی اصغر اسدی ::بالاخره پس از هفته ها آرامش و در حالیکه همزمان با تغییرات سیاسی کشور، بسیاری از سیاسیون حلقه جدید قدرت ،متفرعنانه پیروزی خود بر رقیب در حوزه مقابله با کرونا را جشن می گرفتند ،سر وکله پیک جدید کرونا در کشور پیدا شد 

ناگفته پیداست ،در پناه این آرامش و در میان رجز های مدیران سیاسی و درمانی کشور برای پیروزی بر رقیب و مهمتر از آن در حالیکه سربازان مراقبت از احدها ،برای جمع آوری غنیمت گردنه را رها کردند، کرونا با رنگ و سویه جدیدی از همان نقطه غفلت وارد میدان شد .

نتیجه اش هم این شد ،مردم که فریب عادی سازی وضعیت را خوردند به یکباره نه تنها مایک ها را کنار گذاشتند ،بلکه دیگر خبری از پروتکل ها ،دست ندادن ها ،رعایت فاصله ها و مراسمات نیست ،همین بستر سازی زمینه ای شد برای جولان پیک ششم کرونا با شمایلی جدید به نام «امیکرون»

آنگونه که آمار های وزارت بهداشت نشان می دهد از سه روز پیش آمار مراجعین به درمانی چهار برابر شده است ،رنگ شهرها به شدت هرچه تمام‌تر از آبی به زرد و از زرد به نارنجی و قرمز تغییر می کند.

این یعنی کرونا در غفلت همه ما ،خصوصا آنانکه حتی جان مردم را به سیاست و سیاست بازی گره زده اند ،شبیخون زد و به یکباره یک به یک خاکریزها و باروها را فتح کرد و اینک برای بار ششم همه چیز را به هم زد .

آنگونه که آمار دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نشان می دهد آمار امروز مبتلایان از ۳۰۰ نفر عبور کرد و دو نفر را نیز راهی قبرستان نمود،امتر بستری ها هم چشمگیر است و خبری هم از رنگ اقیانوسی نقشه استان نیست !

همه اینها موید این نکته مهم است که کرونا برای بار ششم عملیات آفندی خود را به مرحله اجرا درآورد آن هم درست زمانی که خبر از دفاع ،خاکریز و تله های دفاعی نیست و این می تواند بسیار زیانبار تر از پیک های پیشین با پیامدهای سنگین تری برای مردم باشد .

تجربه نشان می دهد اگر بخواهیم مردم از حیث رعایت پروتکل ها به وضعیت ماه‌های اولیه شیوع کرونا بازگردند تقریبا کار نشدی است ،بنابراین تنها راه باقی مانده برای مصون ماندن از مخاطرات این پیک ،اتخاذ تصمیمات منطقی و به دور از سیاست زدگی از سوی ستاد کروناست.

سیاست زدگی از این منظر که قکر‌نکنند با اتخاذ تصمیمات بازدارنده ،موضوع واکسیناسیون عمومی تحت شعاع قرار می گیرد یا اینکه با بازگشت محدودیت های کرونایی ،رشته هایشان در حوزه سیاسی پنبه خواهد شد .

بنابراین باید بر روی مدارس تمرکز بیشتری صورت پذیرد ،اینکه تصور شود چون دانش آموزان مبتلا به کرونا نشوند یا علائم ابتلا ظاهر نمیشود ،فریاد زده شود که همه چیز امن و امان است !

خیر !دانش آموزان بدلیل پراکندگی در جای جای شهر و عدم امکان رعایت فاصله گذاری از سوی آنان در مدارس مهمترین ابزار و پیک برای انتقال این ویروس از یک نقطه به نقاط مختلف شهر به حساب می آیند.

مدارس استان از حداقل امکانات برای غلبه بر این ویروس برخوردار نیستند ،امکان اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه در هیچکدام از مدارس هم وجود ندارد.

پس مدارس و دانش آموزان مهمترین ناقلان خاموش ویروس کرونا تلقی می شوند ،برای اینکه پیک ششم به قتلگاه مردم تبدیل نشود ،یک تصمیم قهرمانانه باید اتخاذ شود.

چیزی نه از مدیران استان کم می شود ونه از دولت !پس تصمیم عاقلانه و منطقی می تواند بسیار به نفع سلامت مردم و‌فرزندانشان تمام شود .

اینکه وزیر کشور می گوید تصمیم به استانداران واگذار شده و البته نباید تعطیلی عمومی مدارس در دستور قرار گیرد ،این موضع تبیین کننده قرضیه سیاسی شدن سلامت مردم است ،چرا که آنان دوست ندارند با تعطیلی مدارس و بازگشت به نقطه اول ،کسی به آنان خرده بگیرد و بگوید "پس دستاوردتان کو؟؟" 

از اینرو لازم است که دوستان ستاد کرونای استان ،سلامت مردم را بر برتری جوییهای سیاسی مقدم بدانند و با تصمیم درست و‌منطقی تعطیلی دو هفته ای مدارس مناطق نارنجی و قرمز مانع از گسترش مرگبار این ویروس شوند.

این را هم بدانید براساس قانون ابلاغی ،این تصمیم کاملا منطبق بر سیاست ستاد کرونای کشوریست !!استانداران می توانند مدارس مناطق نارنجی و قرمز را غیر حضوری کنند.

ومخلص کلام اینکه ،والدین دانش آموزان بهتر از هر کسی مراقب سلامت دلبندانشان هستند ،اگر احساس کنند شما نسبت به سلامت آنان بی تفاوت هستید در تصمیمی سریع وانقلابی مانع از حضور دانش آموزان در مدارس خواهند شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار